Cu conceptul său evoluat al trenului de rulare, care se bazează pe un șasiu robust, Unimog de asemenea stăpânește cu brio marile provocări ale muncilor grele. Caracteristice sunt tracțiunea integrală permanentă, garda la sol mare prin punțile portal, confort de rulare ridicat, unghi de înclinare mare a punților și blocaj diferențial la ambele punți. Grație echipării cu anvelope unice, sistemului de control al presiunii din anvelope TireControl plus și repartizării optime a greutății, transportorul de echipamente Unimog se simte în elementul său inclusiv în afara drumurilor consolidate, iar pe șosea poate atinge o viteză de până la 89 km/h.
Un Unimog nu se sperie de nicio dificultate.
Și mai agil – grație direcției integrale.
Direcția opțională suplimentară pe puntea spate, pentru modelele U 423 până la U 535 micșorează cercul de bracaj cu încă până la 20%, astfel crește capacitatea de manevrare în situații de utilizare, unde contează fiecare centimetru. Sunt disponibile patru moduri de direcție: direcție normală, direcție integrală, direcție manuală și direcție în diagonală („mersul crabului“). Această variantă poate echilibra deplasarea în pantă. La mersul înapoi virează doar roțile spate.